יום חמישי, 17 ביוני 2010

היום השלישי

לאחר יומיים וחצי של עבודה אינטנסיבית ובמבט לאחור, אני חושבת שתהליך בניית יחידת ההוראה היה משמעותי מאוד.
השיח המשותף בין עמיתים לעבודה פורה, מפרה ומציב שאלות שעצם החשיבה עליהן והשיח המשותף מביאים לידי חידוד ומיקוד, והצבת סדר עדיפות בבניית היחידה.
כמדריכה שמובילה צוות מורות חשוב השיח המשותף שיוצר את ה"ליבה" של יחידת ההוראה, כלומר מהם הדגשים עליהם תושתת העבודה, מהם הצרכים של ביה"ס , התאמת חומרים לשכבת הגיל וכד'. אני חושבת שהתהליך פה הוא החשוב, כי הוא מחדד אצל המורה את דרך העבודה שלה בכיתה. לכן, חשוב שתוכנית העבודה תיבנה ביחד עם הצוות ולא תונחת על השולחן. לדעתי, יחישת הוראה מוכנה "ומוגשת" תהיה פחות רלוונטית למורים.
מנגד, אני חושבת שיש לנסח עקרונות משותפים לעבודה שישמשו כעוגנים למורים שרוצים לבנות יחידות הוראה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה